Sabra-Sabre Meeting in Wales (23/12/08 ) Vorige pagina

11-12 september 2004

Hallo, heb de laatste tijd problemen met het beheersen van de grootte (op scherm) van de foto's.
Eigenlijk heb IK geen problemen want ik installeerde bij mezelf Irfanview en MYIE2, de eerste een prachtige freeware-picture-viewer, de tweede een prachtige Internet-explorer, beide veel beter dan de produkten geleverd door een bekend software-producent.  Ik heb dus geen last meer van eigenaardigheden van de "klassieke" programma's maar het wordt wel moeilijker om foto's voor klassieke programma's te bemeesteren.
Vertrokken in Antwerpen donderdagmiddag 09/09/2004 om 15:00u - mooi weer betekent rijden met open kap - kwamen we rond 16:15u aan in Zeebrugge.  We hadden afgesproken dat André & Carine ons zouden opwachten op een caféterrasje langs de baan.  We wilden nog tanken alvorens de boot op te rijden en wie ontmoetten we aan het tankstation: Jacques.
Gezellig met zijn drietjes reden we verder: de ganse Belgische delegatie voor de Sabra/e-meeting in Wales.  We scheepten in bij P&O op de "Pride of York".

Vriendelijk personeel, buffetmaaltijd, even voorzichtig van de Engelse bieren geproefd, nachtje geslapen, Engels ontbijt, rond 8u op 10/09/2004 reden we Engeland binnen.  File in Hull, veertig minuten later draaien we de "Humber Bridge" op, indrukwekkende overspanning van het estuarium van de Humber.

In het begin van de trip nemen we liever snelwegen, geeft ons wat meer tijd later om te "spelen".

Bij Chesterfield de autostrade verlaten.  De kerktoren van Chesterfield is gebouwd met nat hout, nadien is het hout blijkbaar flink gedroogd want de toren is spiraalvormig en scheef kromgetrokken, ongelooflijk dat dat al 200 jaar blijft staan.  Ondertussen, vlak voor Chesterfield, kwam er mist opzetten. Pal oost doorheen het "Peak District", niet zo hoog als onze Ardennen maar toch enkele flinke klimmetjes.
Tot we bij de "Cat & Fiddle" aankwamen, een Pub, vergelijkbaar met het cafeetje boven op onze "Signal de Botrange": kilometers weg van de bewoonde wereld maar toch druk bezocht.  Nogal wat motorrijders die hun rijkunsten kwamen uittesten op de bochtige baantjes.

John Cartwright & Bev zouden ons hier opwachten om ons verder naar het hotel te begeleiden. Hij kwam iets later aan dan wij doordat wij 25 minuten vóór waren op schema.

Lunch, babbeltje, foto's kijken, ondertussen begon het te regenen en moest de kap omhoog.

De afdaling van de Cat & Fiddle naar Macclesfield wil ik nog wel eens doen op droog wegdek.  Goed dat John er was, als vrachtwagenbestuurder was hij bekend in de omgeving en hij kon ons heel wat file bij wegenwerken besparen.  Toen we in Hanmer aankwamen was het gestopt met regenen.

Dus (Tony & Jaki Heath waren er al en Malcolm & Val Marchbank kwamen spoedig aan) we konden de champagne voor de aankoop van hun Sabre-6 op de binnenplaats proeven.
Carine; Els, jef, Malcolm, Tony, John, Val, Jaki, Bev (picture André Delouvroy).

Twee prachtige Sabre-6-en, beide zowat in showroom-staat en met een motor die het bakje neller voortduwt dan de meeste van zijn tijdsgenoten.

Tony & Jaki Heath Vin & Sylvia Ward

De volgende morgen was het clubje zowat compleet:
Vin, Tony, Jef, André ,Jacques, Malcolm, Patrick, John (Cartwright), Richard & John Valler

Later kwam Tony Seddon erbij, onze gastheer, met één van de weinige (de enige?) open Sabre-6 met flailing-arms.  Hij reed ons vóór op een ritje, uitgestippeld door Geoff Cooper, prachtig toch, op dit terrein geeft een Sabra, ondanks zijn beperkt vermogen; de meeste auto's het nakijken, het rechtse pedaal moet wel dieper dan gewoonlijk.

En verder door weggetjes waar fietsen al vertragen als ze elkaar moeten kruisen, de meeste foto's hier zijn mislukt want de auto vóór U, of achter U, is zichtbaar, weg, terug, terug weg...
LHD of RHD speelt hier geen rol meer, nu heeft de één profijt, dan de andere.  Toch plezant dat er één fotootje van Patrick Gundry (in Jacques' Sabra) geslaagd is.

Rust en benen strekken in de "Grouse Inn", met voldoende parkeergelegenheid voor de auto's.

Lunch, sommige mensen eten 3x per dag, sandwich with Tuna and mayonaise is genoeg voor mij, Patrick at "whitebate", een soort stekelbaarsjes uit de zee.

Sommige auto's moesten al enkele liters water bijtanken, kwestie van onderhoud. Verderop toch wat regen.  Het is hier duidelijk dat Schotten hun eigen beslissingen nemen: "Als ik zeg dat het niet genoeg regent om de kap op te zetten....." een paar minuutjes verder bij het auto-museum was het weer droog.

Een automuseum is een must op de Sabra-meetings, ook nu dus.  

En dan de Guiness-book-foto:

Vin Ward, Jef Neefs, Tony Heath, Tony Seddon, Chris Gallagher, Jacques Vandevelde, André Delouvroy, Malcolm Marchbank, Richard Valler, John Valler. 

Middenste foto zien we Patrick Gundry(achter de camera), Richard & John Valler, David Poole.

Dinner, babbeltje, slaapje, ontbijt en Tony Seddon voerde ons naar een plaats waar we ook weer op één rij konden parkeren.

We waren uitgnodigd op de Yesteryear Rally, Sarah Seddon wachtte ons op (Ellie was niet erg geînteresseerd)  Een foto van Tony zou niet netjes geweest zijn: stoommachines spuiten blijkbaar nogal wat roet en olie rond.

Geen uitleg, behalve dat de Zephyr-6 erbij moest zijn.

  Tony op zijn pletwals
  Toen had je nog twee bestuurders nodig.
Carine en de dubbeldekkers. Nooit gezien: een ladderwagen met caravan.
Na nog een nachtje at Hanmer Hotel terug op de "Pride of Bruges" moesten we accomoderen aan "The continent".  We misten alleen foto's van Mark Cooper, bezig met de restauratie van een Sabre-6.

Na een paar Leffe's voelden we ons al thuis.

      

Tot volgend jaar in België.