GT 4815 (15.10.2009 )Vorige pagina)

The Gallery

Brummen Nederland

For sale

Eerste maal  dat ik deze auto zie: 14/10/2009 – verliet het fabriek in maart1964.

Pirelli Cinturatos.


Stuurwiel en dashboard: netjes, lang geleden dat ik nog zoveel origineels zag van binnenbekleding en zetels.


Originele zetels zelfs de stoffen zit en rugleuningen spijtig genoeg aan vervanging toe.


De ruitesproeier lijkt hier nog het originele TRICO-systeem, dat iedereen vervangen heeft, moet toch eens proberen of dat nog aan het werk te krijgen is.


M.i. zijn de carburatoren niet origineel, maar misschien is deze geleverd met valstroom carburator en heeft één van de eigenaars een Alexander kit gemonteerd?

Of hadden ze in de fabriek nog een Alexander-kit liggen?
Hier verwachtte ik eerder de standaard SU’s, zoals bij de meeste MK II’s.


De plexi lichtkapjes zijn aanwezig; trouwens de “punten” zijn er ook nog, ook de benzinedop is nog origineel.


De “otter” switch is verwijderd en de ventilator wordt blijkbaar manueel bediend – altijd een Sabra-probleempje geweest.


Hier blijkt toch ook weer dat de kwaliteit van de luchtpijp eerder pover is.


Netjes – origineel.


Een “eerlijke” auto; heeft wel dringend een nieuw laagje verf nodig.

Een redelijk volledige GT, lang geleden dat ik er nog één zag met de originele stof van de zetels en met grotendeels originele binnenbekleding.

Betekent wel dat de binnenbekleding 45 jaar oud is, en dus aan vervanging toe. De eventuele koper kan wel zelf beslissen in hoeverre hij de originaliteit wil nastreven bij vervanging, en hij heeft nog de originele materialen, als hij daarvoor wil gaan.

Misschien heeft de auto geen volledige body-off restauratie nodig maar een nieuw laagje verf wél, zo rondrijden zou de polyester toelaten vocht op te zuigen.
Misschien is het mogelijk enkel de stoffen bekleding van de zetels te vervangen het simili lijkt nog goed en is mooi.

 

Sabra

Back

Owners

TOP